Om mig

Jag är en drömmare och visionär

fredag 26 september 2008

Kauhajokimassakern


Ungdomen fostras av Internet och inte av föräldrarna som vi felaktigt tycks invagga oss i.Det måste vi smärtsamt börja inse.Yuotube och andra suspekta webbsidor har tyvärr större betydelse för ungdomens och barnens världsbild och självbild än föräldrars uppfostran och förmaningar.Föräldrar och politiker samt psykologer: Avsätt en timme varje dag och titta på Yuotube t.e.x Och blunda inte för de hemskheter som finns där.Borta är romantiken och kärleken.Detta har ersatts av våldsromantik och glorifiering.Och inse att detta är den verklighet som ungdomen lever i idag.Vi måste ta bort skygglapparna.



6 kommentarer:

carulmare sa...

Oj, så moralisk du låter! Och jag som tycker det är så roligt med YouTube... och mycket annat på nätet.

Men kanske förstår jag ändå vad du vill säga...

carulmare sa...

Känner igen och tycker om kvinnoansiktet...

Starwayforewer sa...

Jag håller kanske på och blir en gammal knarrig gubbe..såna som jag brukar måla..!Ja...jag tyckte nog själv att det såg trubbigt och moraliskt ut när det kom på pränt.Men det berodde på att det var ett inlägg i radio Vegas debatt om Kauhajokidramat och det lästes upp bland andra inlägg.Jag ville göra inlägget klart och tydligt.Och nu märker jag precis som du att det blev nästan för svart-vitt utan nyanser.Och jag som älskar nyanser såväl i konsten som i människans språk och i hennes oändliga mystik som det innebär att vara människa.

Starwayforewer sa...

Tack..ja det är hon på utställningen.
Jag tycker också om hennes ansikte.Jag vet inte om alla utställningsbesökare tycker om mina glada gubbar arga gummor och en lite less modell med hängbröst.Folk vill ha vackra uttryckslösa ansikten som inte oroar dem.

Unknown sa...

Hej! Tack för komplimangerna. Fina målningar du gör!
Jo, jag har studerat bildkonst. Har du? Också jag har målat (akryl och olja), men har nu haft en del uppehåll då jag har 2 ganska små barn och också inspirationen har tagit lite paus. Men den börjar återvända igen, och att göra en teckning nu och då finns det alltid tid och utrymme till :-).

Starwayforewer sa...

Hej Nina,
jag är självlärd och fortsätter att lära mig.Har visserligen gått i kurser på Arbis och så..Jag har deltagit i några utställningar med etablerade yrkeskonstnärer. Förr har jag bara målat. Nu har jag börjat teckna också.Det kan du se på min senaste bild.