Om mig

Jag är en drömmare och visionär

torsdag 24 maj 2007

Madonna?

9 kommentarer:

carulmare sa...

Där har vi ju madonnan, igen - nu i större bild. Jag tycker om hennes uttryck. En ikon skall väl ha ett hemlighetsfullt och slutet uttryck? Undrar lite över det röda kring munnen. Det får mig att tänka på blod, lidande. En slagen madonna?

Hon är också väldigt tredimensionell, skulpterad...

Inkan© sa...

ÄR det verkligen en madonna? Jag vill gärna se en trött kvinna som fått nog av både skitsnack och tillmälen. Hon sluter sig i sig själv - mycket medveten om att det alltid finns en utväg.

Fint ansikte,
Det skulle jag kunna tänka mig på min vägg....

Starwayforewer sa...

Carulmare och Inkan:Jag tycker egentligen inte om namnet "Madonna" som för tankarna till katolska kyrkan och dess överhuvud påven som helgonförklarar kvinnor för deras gudfruktiga och exemplariska leverne och placerar dem på piedestal.Men jag kunde inte hitta ett bättre namn för att beskriva alla kvinnor som genomlider all helvetes kval av förnedring och underkastelse på vår jord.

Starwayforewer sa...

Tack Carulmare! Det stämmer.Det är en slagen kvinna som försöker hålla masken.Kanske för att visa att ingen kan besegra henne - ta ifrån hennes självrespekt.
Tack Inkan! Din tolkning var mycket nära min.

carulmare sa...

Hej, Leosdream! Hur har du det i sommar? Det var länge sedan du skrev något på bloggen...

Starwayforewer sa...

Tack carulmare för att du bryr dig!Jag har mått lite dåligt.Så
din omtanke värmer verkligen när jag behöver det.En del av min gamla ångest kom
tillbaka.Inte med samma styrka som tidigare.Men tillräckligt obehagligt
ändå.Jag vet inte varför den återvände - jag har känt av den som små
"puffar" ibland som snabbt har gått över.Det kan bero på att jag slutade med
medicineringen alltför tidigt. Jag har varit till en läkare och fått
receptet förnyad.Nu efter dryg två veckors medicinering har jag börjat må bättre.

Inkan© sa...

Jag hoppas också att du återkommer med vackra bilder.
Det jag hittintills sett här ger mersmak. Så ta din medicin (snälla) så mår du bättre och så kan du måla mera.
Även om själen vill ha vila ibland...

Lev väl!

Inkan© sa...

PS: jag tycker även om din fotografier. Du känns som en broder eller kusin till carulmare, hon är också så där speciell med kameran. Ser det där unika, annorlunda.

Starwayforewer sa...

Tack, Inkan för din uppmuntran! Jag lovar dig och Carulmare att jag skall börja skriva, måla och fotografera igen så börjar jag säkert må mycket bättre.Det känns tryggt att ha såna vänner som ni...