Om mig

Jag är en drömmare och visionär

torsdag 1 mars 2007

Men när jag hör Jevgenij Dogas musik ...


share your files at box.net

share your files at box.net

share your files at box.net
share your files at box.net


Men när jag hör Jevgenij Dogas musik
till "Zigenarlägret flyttar till himmelen" så blir jag kär vild och galen . .. Jag vill gråta, jag vill dansa - jag vill älska besinningslöst och rida mot solnedgången bortom stäpperna och bergens land. Och ropa romani...romani.. här kommer jag. Jag tror att detta beror på en stark frihetskänsla som jag har som yttrar sig genom att jag måste ge ut allt, allt av mig. En stark kreativitet som bara måste ut, ut....annars blir jag rastlös och orolig..

4 kommentarer:

carulmare sa...

Det är roligt att se dina målningar här. De står sig fint mot just denhär bloggmallen...

Men jag tror inte det är Nino Rota som har gjort musiken... Jag trodde det var Goran Bregovic, men det är det inte heller, det är en annan zigenarfilm. Du satte visst myror i huvudet på mig...:) Nej, det verkar vara en Jevgenij Doga, titta här

Har du dendär skivan...? Jag har hört så många tala om dendär musiken, men jag har aldrig riktigt förstått vilken film de menar. Därav min sökiver...

Starwayforewer sa...

Tack,
Du har så rätt, det är Jevgenij Doga s musik ur "Zigenarlägret flyttar..." men jag tycker också om Nino Rotas musik.Här är några smakbitar från musiken i filmen.Hoppas du tycker om det.Filmmusiken finns att låna på bibloteket. Förebilden till zigenarhövdingen som jag målat är hämtat från filmen "Zigenarlägret..." som jag har på video. En underbar romantisk film...
Jag blev också nyfiken på Goran Bregovic musik så jag lånade cd:n.

carulmare sa...

Jo, de var fina. Romantiska. Påminner lite om Rota.

Starwayforewer sa...

Den lilla flickan sjunger så medryckande och sprider sin livsglädje...